I tappi à vite sò veramente cattivi?

Molta ghjente pensa chì i vini sigillati cù tappi à vite sò economici è ùn ponu esse invechjati. Hè curretta sta dichjarazione ?
1. Tappu di sugheru VS. Tappu à vite
U sugheru hè fattu da a corteccia di a quercia da sugheru. A quercia da sugheru hè un tipu di quercia cultivata principalmente in Portugallu, Spagna è Africa di u Nordu. U sugheru hè una risorsa limitata, ma hè efficiente da aduprà, flessibile è forte, hà una bona sigillatura è permette à una piccula quantità d'ossigenu di entre in a buttiglia, aiutendu u vinu à cuntinuà à sviluppassi in a buttiglia. Tuttavia, certi vini sigillati cù tappi di sugheru sò propensi à pruduce tricloroanisolo (TCA), causendu a contaminazione da sugheru. Ancu s'è a contaminazione da sugheru ùn hè micca dannusa per u corpu umanu, l'aroma è u sapore di u vinu spariranu, rimpiazzati da l'odore di muffa di u cartone bagnatu, chì influenzerà u gustu.
Certi pruduttori di vinu anu cuminciatu à aduprà tappi à vite in l'anni 1950. U tappu à vite hè fattu di lega d'aluminiu è a guarnizione interna hè fatta di polietilene o di stagnu. U materiale di u rivestimentu determina se u vinu hè cumpletamente anaerobicu o permette sempre à un pocu d'ossigenu di entre. Indipendentemente da u materiale, però, i vini tappati à vite sò più stabili cà i vini tappati perchè ùn ci hè micca prublema di contaminazione da u tappu. U tappu à vite hà un gradu di sigillatura più altu ch'è u tappu, dunque hè faciule pruduce una reazione di riduzione, chì risulta in l'odore d'ova marce. Questu hè ancu u casu cù i vini sigillati cù u tappu.
2. I vini cù tappi à vite sò economici è di mala qualità?
I tappi à vite sò largamente usati in Australia è Nova Zelanda, ma in una misura minore in i Stati Uniti è in i paesi di u Vechju Munnu. Solu u 30% di i vini in i Stati Uniti sò sigillati cù tappi à vite, è hè veru chì certi vini quì ùn sò micca assai boni. Eppuru finu à u 90% di i vini di Nova Zelanda sò tappi à vite, cumpresi i vini da tavola economici, ma ancu alcuni di i migliori vini di Nova Zelanda. Dunque, ùn si pò dì chì i vini cù tappi à vite sò economici è di scarsa qualità.
3. I vini sigillati cù tappi à vite ùn ponu micca esse invechjati ?
U più grande dubbitu chì a ghjente hà hè se i vini sigillati cù tappi à vite ponu invechjà. Hogue Cellars in Washington, USA, hà realizatu un esperimentu per paragunà l'effetti di i tappi naturali, i tappi artificiali è i tappi à vite nantu à a qualità di u vinu. I risultati anu dimustratu chì i tappi à vite anu mantinutu bè l'aromi è i sapori fruttati di i vini rossi è bianchi. Sia u sugheru artificiale sia quellu naturale ponu causà prublemi d'ossidazione è di contaminazione da u sugheru. Dopu chì i risultati di l'esperimentu sò ghjunti, tutti i vini prudutti da Hogg Winery sò stati passati à i tappi à vite. A ragione per a quale a chiusura in sugheru hè bona per l'invecchiamentu di u vinu hè chì permette à una certa quantità d'ossigenu di entre in a buttiglia. Oghje, cù l'avanzamentu di a tecnulugia, i tappi à vite ponu ancu cuntrullà a quantità d'ossigenu chì entra più precisamente secondu u materiale di a guarnizione. Si pò vede chì l'affermazione chì i vini sigillati cù tappi à vite ùn ponu esse invechjati ùn hè micca valida.
Benintesa, ascultà u mumentu quandu u tappu hè apertu hè una cosa assai romantica è elegante. Hè ancu perchè certi cunsumatori anu a sensazione di u tappu di quercia, assai cantine ùn osanu micca aduprà facilmente i tappi à vite ancu s'elli cunnoscenu i benefici di i tappi à vite. Tuttavia, se un ghjornu i tappi à vite ùn saranu più cunsiderati un simbulu di vini di scarsa qualità, più cantine useranu tappi à vite, è puderia diventà una cosa romantica è elegante svitare u tappu à vite in quellu mumentu!


Data di publicazione: 17 di lugliu di u 2023