Parechje persone pensanu chì i vini sigillati cù tappi di viti sò boni è ùn ponu micca invechjate. Hè sta dichjarazione curretta?
1. Cork VS. Cappucciu à vite
U cork hè fattu da l'corteza di u cork oak. U sugheru hè un tipu di quercia cultivata principarmenti in Portugallu, Spagna è Africa di u Nordu. Cork hè una risorsa limitata, ma hè efficaci d'utilizà, flexible è forte, hà un bonu segellu, è permette una piccula quantità di ossigenu per entra in l'buttiglia, aiutendu u vinu à cuntinuà à sviluppà in l'buttiglia. In ogni casu, certi vini sigillati cù tappi sò propensi à pruduce trichloroanisole (TCA), chì causanu a contaminazione di u cork. Ancu s'è a contaminazione di u cork ùn hè micca preghjudiziu à u corpu umanu, l'aroma è u gustu di u vinu sparirà, rimpiazzatu da l'odore di muffa di u cartone umitu, chì affettarà u gustu.
Certi pruduttori di vinu cuminciaru à aduprà tappi à viti in l'anni 1950. U tappu à vite hè fattu di lega d'aluminiu è a guarnizione interna hè fatta di polietilene o stagno. U materiale di u liner determina se u vinu hè cumplettamente anaerobiu o permette ancu di entre l'ossigenu. Indipendentemente da u materiale, in ogni modu, i vini di viti sò più stabili di i vini di cork, perchè ùn ci hè micca un prublema di contaminazione di cork. U tappu di vite hè un gradu di sigillatu più altu ch'è u cork, cusì hè faciule fà una reazzione di riduzzione, risultatu in l'odore di ova putridu. Questu hè ancu u casu cù i vini di cork-sealed.
2. I vini à viti sò boni è di mala qualità ?
Screw caps sò largamente utilizati in Australia è Nova Zelanda, ma in una misura più menu in i Stati Uniti è i paesi di u Vechju Munnu. Solu u 30% di i vini in i Stati Uniti sò sigillati cù tappi di viti, è hè veru chì alcuni di i vini quì ùn sò micca assai boni. Eppuru, finu à u 90% di i vini di a Nova Zelanda sò tappi di viti, cumpresi i vini di tavulinu economici, ma ancu alcuni di i migliori vini di a Nova Zelanda. Per quessa, ùn si pò dì chì i vini cù tappi di viti sò boni è di qualità povira.
3. I vini sigillati cù tappi a vite ùn ponu micca invechjate ?
U più grande dubbitu chì a ghjente hà hè se i vini sigillati cù tappi a vite ponu invechja. Hogue Cellars in Washington, USA, hà realizatu un esperimentu per paragunà l'effetti di tappi naturali, tappi artificiali è tappi di viti nantu à a qualità di u vinu. I risultati anu dimustratu chì i tappi a vite manteneu bè l'aromi è i sapori fruttati di i vini rossi è bianchi. U cork artificiale è naturali pò causà prublemi cù l'oxidazione è a contaminazione di cork. Dopu chì i risultati di l'esperimentu sò ghjunti, tutti i vini pruduciuti da Hogg Winery sò stati cambiati à tappi di viti. U mutivu perchè u chjusu di u cork hè bonu per l'anzianu di u vinu hè chì permette una certa quantità di ossigenu per entre in a buttiglia. Oghje, cù l'avanzamentu di a tecnulugia, i tappi di viti ponu ancu cuntrullà a quantità di l'ossigenu chì entre più precisamente secondu u materiale di a gasket. Si pò vede chì a dichjarazione chì i vini sigillati cù tappi di viti ùn ponu esse invechjate ùn hè micca validu.
Di sicuru, à sente à u mumentu chì u cork hè apertu hè una cosa assai romantica è elegante. Hè dinù perchè certi cunsumatori hannu un sintimu di tappi di quercia, assai vignaghjoli ùn s'aspittavanu à aduprà tappi viti facirmenti ancu s'elli cunnosce i benefici di tappi viti. In ogni casu, se un ghjornu di tappi di viti ùn sò più cunsiderate un simbulu di vini di qualità povera, più cantine utilizanu tappi di viti, è pò diventà una cosa romantica è eleganti per svià u tappu di viti in quellu tempu!
Tempu di post: Jul-17-2023