Chì ci hè u puntu di guardà u vinu in bottiglie à tappi a vite?

Per i vini sigillati cù tappi a vite, ci vole à mette in orizontale o in verticale ? Peter McCombie, Master of Wine, risponde à sta quistione.
Harry Rouse da Herefordshire, Inghilterra hà dumandatu:
"Di pocu tempu vulia cumprà un pocu di Pinot Noir di Nova Zelanda da mantene in a mo cantina (pronti è pronti per beie). Ma cumu si deve esse guardatu sti vini tappati ? L'almacenamiento horizontale seria bonu per i vini sigillati in sughero, ma hè ancu applicatu à i tappi a vite? O i tappi a vite sò megliu per stà in piedi?"
Peter McCombie, MW hà rispostu:
Per parechji vignaghjoli australiani è neozelandesi attenti à a qualità, u mutivu primariu per a scelta di tappi a vite hè di evità a contaminazione di cork. Ma questu ùn significa micca chì i tappi a vite sò megliu cà i tappi.
Oghje, certi pruduttori di tappi di viti anu cuminciatu à prufittà di u cork è aghjustà u sigillu per permette una piccula quantità d'ossigenu per entra in l'buttiglia è prumove l'invechjamentu di u vinu.
Ma quandu si tratta di almacenamiento, hè un pocu più complicatu. Certi pruduttori di tappi a vite sottolineanu chì u almacenamentu horizontale hè benefica per i vini sigillati cù tappi a vite. I vignaghjoli in una cantina chì usa i tappi è i tappi di viti tendenu ancu à guardà i so tappi di viti orizontali, facendu più faciule per u vinu per entra in cuntattu cù una piccula quantità di ossigenu attraversu u tappu di viti.
Se pensa à beie u vinu chì avete compru in i prossimi 12 mesi, ùn hè micca assai diffarenza s'ellu si guarda in horizontale o in verticale. Ma oltre 12 mesi, u almacenamentu horizontale hè una opzione megliu.


Tempu di post: Jul-25-2023