I tappi à corona sò u tipu di tappi cumunemente usati oghje per a biera, e bibite analcoliche è i condimenti. I cunsumatori d'oghje si sò abituati à stu tappu di buttiglia, ma poche persone sanu chì ci hè una piccula storia interessante nantu à u prucessu d'invenzione di stu tappu di buttiglia.
U pittore hè un mecanicu in i Stati Uniti. Un ghjornu, quandu u pittore hè vultatu in casa da u travagliu, era stancu è avia sete, allora hà pigliatu una buttiglia d'acqua gassata. Appena hà apertu u tappu, hà intesu un odore stranu, è ci era qualcosa di biancu nantu à u bordu di a buttiglia. Siccomu u tempu hè troppu caldu è u tappu ùn hè micca bè chjusu, a soda hè andata à male.
In più di esse frustratu, questu hà ancu subitu inspiratu i geni maschili di scienza è ingegneria di Painter. Pudete fà un tappu di buttiglia cù una bona sigillatura è un bellu aspettu? Pensava chì parechji tappi di buttiglia à quellu tempu eranu in forma di vite, chì ùn era micca solu difficiule da fà, ma ancu micca chjusi bè, è a bevanda si guastava facilmente. Cusì hà raccoltu circa 3.000 tappi di buttiglia per studià. Ancu s'è u tappu hè una piccula cosa, hè laboriosu da fà. Painter, chì ùn hà mai avutu alcuna cunniscenza di i tappi di buttiglia, hà un scopu chjaru, ma ùn hà micca avutu una bona idea per un pezzu.
Un ghjornu, a so moglia hà trovu Painter assai depressu, allora li hà dettu: "Ùn ti ne fà, caru, pudete pruvà à fà u tappu di buttiglia cum'è una curona, è dopu appughjà lu!"
Dopu avè ascultatu e parolle di a so moglia, Painter pareva esse stupitu: "Iè! Perchè ùn ci aghju pensatu?" Hà subitu trovu un tappu di buttiglia, hà pressatu pieghe intornu à u tappu di buttiglia, è hè statu pruduttu un tappu di buttiglia chì pareva una corona. Dopu hà messu u tappu nantu à a bocca di a buttiglia, è infine hà pressatu fermamente. Dopu à a prova, hè statu trovu chì u tappu era strettu è a sigillatura era assai megliu cà u tappu à vite precedente.
U tappu di buttiglia inventatu da Painter hè statu prestu messu in pruduzzione è largamente utilizatu, è finu à oghje, i "tappi à corona" sò sempre in ogni locu in a nostra vita.
Data di publicazione: 16 d'aostu 2023