In a prima metà di u 2024, l'industria vinicola cilena hà mostratu segni di una ripresa modesta dopu à una forte calata di l'esportazioni l'annu precedente. Sicondu i dati di l'autorità duanali cilene, u valore di l'esportazione di vinu è suchju d'uva di u paese hè cresciutu di 2,1% (in USD) paragunatu à u listessu periodu in u 2023, cù u vulume chì hè aumentatu di un significativu 14,1%. Tuttavia, a ripresa in quantità ùn s'hè tradutta in una crescita di u valore di l'esportazione. Malgradu l'aumentu di u vulume, u prezzu mediu per litru hè calatu di più di u 10%, da 2,25 $ à 2,02 $ per litru, marcandu u puntu di prezzu più bassu dapoi u 2017. Queste cifre indicanu chì u Cile hè luntanu da ricuperà i livelli di successu visti in i primi sei mesi di u 2022 è in l'anni precedenti.
I dati di l'esportazione di vinu di u Cile in u 2023 eranu preoccupanti. Quellu annu, l'industria vinicola di u paese hà subitu una battuta d'arrestu maiò, cù un calu di quasi un quartu sia di u valore sia di u vulume di l'esportazione. Questu rapprisentava perdite superiori à 200 milioni d'euri è una riduzione di più di 100 milioni di litri. À a fine di u 2023, l'ingressi annuali di l'esportazione di vinu di u Cile eranu calati à 1,5 miliardi di dollari, un cuntrastu nettu cù u livellu di 2 miliardi di dollari mantinutu durante l'anni di a pandemia. U vulume di vendita hà seguitu una traiettoria simile, riducendusi à menu di 7 milioni di litri, assai sottu à u standard di 8 à 9 milioni di litri di l'ultima dicada.
À ghjugnu 2024, u vulume di l'esportazione di vinu di u Cile era pianu pianu riturnatu à circa 7,3 milioni di litri. Tuttavia, questu hè accadutu à u costu di una calata significativa di i prezzi medii, ciò chì mette in risaltu a cumplessità di u percorsu di ripresa di u Cile.
A crescita di l'espurtazioni di vinu cilenu in u 2024 hà variatu secondu e diverse categurie. Una grande parte di l'espurtazioni di vinu cilenu vene sempre da vinu imbottigliatu senza spumanti, chì rapprisenta u 54% di e vendite totali è ancu l'80% di i ricavi. Quessi vini anu generatu 600 milioni di dollari in a prima metà di u 2024. Mentre u vulume hè aumentatu di 9,8%, u valore hè cresciutu solu di 2,6%, riflettendu una calata di 6,6% di i prezzi unitari, chì attualmente si aggiranu intornu à 3 dollari per litru.
Tuttavia, u vinu spumante, chì rapprisenta una parte assai più chjuca di l'esportazioni generali di vinu di u Cile, hà mostratu una crescita particularmente forte. Mentre e tendenze mundiali si spostanu versu vini più ligeri è freschi (una tendenza digià sfruttata da paesi cum'è l'Italia), u valore di l'esportazione di vinu spumante di u Cile hè cresciutu di u 18%, cù un vulume di esportazione chì hè aumentatu di più di u 22% in a prima metà di quest'annu. Ancu s'è in termini di vulume, u vinu spumante custituisce solu una piccula parte paragunata à i vini non spumanti (1,5 milioni di litri versus quasi 200 milioni di litri), u so prezzu più altu - intornu à $ 4 per litru - hà generatu più di $ 6 milioni di entrate.
U vinu sfusu, a seconda categuria più grande per vulume, hà avutu una prestazione più cumplessa. In i primi sei mesi di u 2024, u Cile hà esportatu 159 milioni di litri di vinu sfusu, ma cù un prezzu mediu di solu $ 0,76 per litru, u fatturatu di sta categuria era solu $ 120 milioni, assai inferiore à quellu di u vinu in buttiglia.
Un puntu culminante hè stata a categuria di vinu bag-in-box (BiB). Ancu s'ella era sempre relativamente chjuca in scala, hà mostratu una forte crescita. In a prima metà di u 2024, l'esportazioni di BiB anu righjuntu 9 milioni di litri, generendu quasi $ 18 milioni di entrate. Sta categuria hà vistu un aumentu di 12,5% in vulume è una crescita di più di 30% in valore, cù u prezzu mediu per litru chì hè aumentatu di 16,4% à $ 1,96, pusiziunendu i prezzi di u vinu BiB trà u vinu sfusu è u vinu in buttiglia.
In u 2024, l'espurtazioni di vinu di u Cile eranu distribuite in 126 mercati internaziunali, ma i primi cinque - Cina, Regnu Unitu, Brasile, Stati Uniti è Giappone - rapprisentavanu u 55% di u fatturatu tutale. Un sguardu più attento à sti mercati rivela tendenze diverse, cù u Regnu Unitu chì emerge cum'è un mutore principale di crescita, mentre chì a Cina hà cunnisciutu una battuta d'arrestu significativa.
In a prima metà di u 2024, l'esportazioni in Cina è in u Regnu Unitu eranu guasi identiche, tramindui intornu à 91 milioni di dollari. Tuttavia, sta cifra rapprisenta un aumentu di 14,5% di e vendite in u Regnu Unitu, mentre chì l'esportazioni in Cina sò diminuite di 18,1%. A differenza di vulume hè ancu forte: l'esportazioni in u Regnu Unitu sò aumentate di 15,6%, mentre chì quelle in Cina sò diminuite di 4,6%. A più grande sfida in u mercatu cinese pare esse una forte calata di i prezzi medii, in calata di 14,1%.
U Brasile hè un altru mercatu chjave per u vinu cilenu, mantenendu a stabilità durante questu periodu, cù esportazioni chì righjunghjenu 30 milioni di litri è generendu 83 milioni di dollari di entrate, un ligeru aumentu di u 3%. Intantu, i Stati Uniti anu vistu entrate simili, per un totale di 80 milioni di dollari. Tuttavia, datu u prezzu mediu per litru di u Cile di 2,03 dollari paragunatu à i 2,76 dollari per litru di u Brasile, a quantità di vinu esportatu in i Stati Uniti era significativamente più alta, avvicinendu si à 40 milioni di litri.
U Giappone, benchì ligeramente in ritardu in termini di entrate, hà mostratu una crescita impressiunante. L'esportazioni di vinu di u Cile in Giappone sò aumentate di 10,7% in vulume è 12,3% in valore, per un totale di 23 milioni di litri è 64,4 milioni di dollari di entrate, cù un prezzu mediu di 2,11 dollari per litru. Inoltre, u Canada è i Paesi Bassi sò emersi cum'è mercati di crescita maiò, mentre chì u Messicu è l'Irlanda sò rimasti stabili. D’altronde, a Corea di u Sud hà cunnisciutu un forte calu.
Un sviluppu surprenante in u 2024 hè statu l'aumentu di l'esportazioni in Italia. Storicamente, l'Italia hà impurtatu assai pocu vinu cilenu, ma in a prima metà di u 2024, l'Italia hà acquistatu più di 7,5 milioni di litri, ciò chì hà marcatu un cambiamentu significativu in a dinamica cummerciale.
L'industria vinicola cilena hà dimustratu resilienza in u 2024, mustrendu una crescita iniziale sia in vulume sia in valore dopu un 2023 difficiule. Tuttavia, a ripresa hè luntanu da esse cumpleta. U forte calu di i prezzi medii mette in risaltu e difficultà cuntinue chì l'industria affronta, in particulare per mantene a redditività mentre aumenta u vulume di l'esportazione. L'ascesa di categurie cum'è u vinu spumante è u BiB hè promettente, è a crescente impurtanza di mercati cum'è u Regnu Unitu, u Giappone è l'Italia diventa più evidente. Tuttavia, l'industria averà bisognu di navigà in a pressione cuntinua di i prezzi è a volatilità di u mercatu per sustene a fragile ripresa in i prossimi mesi.
Data di publicazione: 15 d'ottobre di u 2024